VIGTIGE KONTAKTNUMRE: Problemer med TV-signalet, Tlf.: 7587 2144 | Problemer med Bredbånd-Telefoni, Tlf.: 7070 4040 ..... Læs mere

Fra mandag den 27. november til og med torsdag den 30. november. opgraderer vi vores netværk i Jellingnet, så det er klar til fremtidens Gigabit netværk.

 

Hvad betyder det for dig?

 

TV:
Det betyder at 80-90% af vores medlemmer får et både bedre TV signal, og 100% af vores medlemmer får et mere stabilt Tv-signal

Bredbånd:
Det betyder at du får et mere stabil forbindelse, og dertil at du får mulighed for at få hastigheder helt op til 1.000Mbit, også det der kaldes Gigabit bredbånd.

Vi afbryder dit TV og Bredbånd !!

Det er desvære umuligt at lave en komplet ombygning  uden af afbryde signalet.
I planlægningen er gjort ALT for at du skal opleve så få problemer som overhovedet muligt.
Afbrydelserne vil foregå om natten og i dagtimerne mellem kl. 08.00-16.00, hvor der er færrest der ser TV og bruger Bredbånd.

Sådan er afbrydelsen planlagt:
Én nat i løbet mandag-tirsdag-onsdag, fra kl. 00:01 til senest kl. 07:00 vil du hverken have TV eller Bredbånd. Derudover vil du om dagen efter afbrydelsen, opleve en til to afbrydelser af dit TV og Bredbånd, af ca. 15 min varighed.
Sidste arbejdsdag som er torsdag indjusteres anlægget, og der kan der forekomme enkelte afbrydelser af kort varighed 2-3 min, enkelte steder i byen.
(De angivne nedetider, er baseret på erfaringer fra mere end 70 andre installationer, og kan variere)

Torsdag den 30. november

Der arbejdes i hele byen:
Der skiftes udstyr i ca. 30 manglende bokse, og anlægget justeres ind.
Dette kan medføre kortvarige afbrydelser.

Jeg har intet signal, hvornår kommer jeg på igen?
Bliver du utålmodig, så gå ud på vejen og kig efter en bil med gult blink på taget, gå hen til teknikeren og spørg pænt, hvornår han forventer du har signal igen)

Problemer efter ombygningen

Planen for vores ombygning indbefatter at ALT aktivt udstyr over jorden udskiftes.
For dig betyder det, at der kommer et bedre signal ind i huset, betyder det så at alle får et bedre signal?

Ja og Nej er det korrekte svar.
Hvis du har en forstærker monteret i din husinstallation, kan det være, at der ikke vil være brug for denne efter ombygningen.
Men det at forstærkeren stadig kører, kan give enkelte medlemmer problemer med både dit Tv- og i ganske få tilfælde også dit bredbåndssignal.
Hvis du oplever problemer efter ombygningen, skal du selv sørge for at kontakte Jelling Radio & Tv, der vil sørge for at komme forbi så hurtigt som muligt. Du kan fejlemelde på tlf.: 7587 2144 og om aftenen på vagttelefonen tlf.: 3066 8899. Der er IKKE aftale om problemudbedring after kl. 17.00

Vigtig information:
Al tilpasning og justering på egen matrikel er for egen regning.

Jelling Radio & TV  Tlf.: 7587 2144   –  Aften: 3066 8899
Der er ikke aftale om udkørsel om aftenen.

Ombygningsplan

Vi har inddelt byen i tre zoner, og der arbejdes i en enkelt zone af gangen.

I hver af de tre zoner, starter man arbejdet kl. 00:01 og arbejder så der de næste 17 timer.
Eksempel: Østbyen (alt øst og syd for Bredagerskolen)
Arbejdet starter søndag nat kl. 00:01 og der arbejdes indtil mandag kl. 17:00.

Arbejdsplan:
Område ØST  start kl. 00:01 mandag den 27. november, slut mandag den 27. november kl. 17.00  (Færdiggjort)
Område SYD  start kl. 00:01 tirsdag den 28. november, slut tirsdag den 28. november kl. 17.00  (Færdiggjort)
Område NORD  start kl. 00:01 onsdag den 29. november, slut onsdag den 29. november kl. 17.00 (Igangværende)
Hvis der kommer uforudsete problemer, vil teknikerne arbejde udover de angivne tidspunkter, for at du skal opleve så kort nedetid som muligt.

Torsdag den 30. november, justeres anlægget så det kører 100% som det skal.
Dette kan give enkelte afbrydelser af TV og Bredbåndssignalet af 3-5 min varighed.

Hvorfor en ombygning?

Hvorfor ombygge kabelnettet?
For det første er det for at fremtidssikre foreningen.
Langt de fleste medlemmer vil få et bedre tv-signal, og der bliver mulighed for at tilkøbe fremtidens Gigabit bredbånd.

Ombygningen betyder også at vores medlemmer vil opleve, at vores kabelnet vil være endnu mere stabilt, og at eventuelle udbedringer af fejl, generelt vil tage kortere tid, og det er jo en ”win win situation” for alle.

”Vores medlemmer efterspørger høj stabilitet og god kvalitet, og fremtiden bliver blot endnu mere digital.

Overvågning der selv kan fejlrette
Som en del af ombygningen, indbygger vi nye overvågningsalarmer, der gør det muligt at fejlrette, før du opdager det. Det vil øge stabiliteten i vores netværk, og højne oppetiden.

Udskiftning af antenneskabe (Færdiggjort)

Information tilrettet den 15.11.2017
I Uge 47, fra den 20-24. november, vil der køre et større antal fremmede biler rundt i Jelling.

Hvorfor udskifte skabene:
De er første skridt på vejen til vores store ombygning i uge 48.
Arbejdet foregår i dagtimerne, og bilerne vil holde på vejen ud for hver stander, med gult blik på taget.

Bilerne kommer fra Dansk Kabel TV, TDC og Victec.
Bilerne fra Victec er markeret med “Arbejder for dansk Kabel TV”, og samtlige medarbejdere skal fremvise legitimation på forlangende.

Dette arbejder vil normalt ikke give nogle afbrydelser af dit TV eller Bredbånd, men det kan ske. Sker der afbrydelser, vil tekniker straks blive tilkaldt, og vi vil udbrede fejlen så hurtigt som muligt.

Varslingsservice

Når man laver en total opgradering af et antennenet, undgår man ikke afbrydelser af signalet.
Hovedtemaet i planlægningen af denne ombygning har været, at så få medlemmer som muligt skal opleve afbrydelser, mens ombygningen foregår.

Du kan her tilmelde dig YouSee´s SMS tjeneste.
YouSee vil i den uge ombygningen står på, sende en daglig SMS om hvor der arbejdes i byen, og hvor når man kan forvente at TV og Bredbåndssignalet afbrydes.

Modtag vores nyhedsmail

Få relevante nyheder som en af de første, tilmeld dig nu, og vind en YouSee film

Hver måned trækkes lod om en Youseefilm til en værdi 49,-.
Alle modtagere af nyhedsmailen deltager automatisk i konkurrencen.

Vinderne får direkte besked.

Du er nu tilmeldt :)

Pin It on Pinterest