VIGTIGE KONTAKTNUMRE: Problemer med TV-signalet, Tlf.: 7587 2144 | Problemer med Bredbånd el. Telefoni, Tlf.: 7070 4040 ..... Læs mere

Vi har gennem det sidste 7-8 måneder holdt nøje øje med de nye udbydere der er kommet i markedet, der tilbyder Internet.
Dette resulterede i at vi i har afholdt møde med Fastspeed i maj måned, og i perioden efter mødet, har vi overvejet fordele og ulemper, ved at åbne vores anlæg for Fastspeed.

Det er tilsyneladende ret enkelt
Det er ret enkelt, vi beder blot YouSee om at åbne for eksterne udbydere, og så er Fastspeed på banen. Fastspeed vil gerne være med til at støtte vedligehold af vores anlæg, hvilket er med til at sikre den forening du er medlem af. Det er et tilskud til det altid nødvendige vedligehold af anlægget.

Hvis vi åbner for alle leverandører
Desværre er det sådan at hvis vi åbner for vores anlæg, så åbner vi for alle udbydere, Boxer, Stofa, Telenor, Telia, og ja, alle andre udbydere af Internettet.
Disse firmaer har ingen aftaler med Jellingnet, og åbner vi for dem så ser vi flg. billede:

  1. Vi får flere udbydere af Internet ind i vores anlæg, som vi ikke kender.
    INGEN af disse udbydere er med til at betale for at bruge anlægget, og hvis der sker noget rent teknisk, så har de ikke adgang til at reparere i anlægget,
    og hvor står du så som kunde?
    Har du IKKE købt TV gennem foreningen, skal du dertil betale separat for medlemskabet af Jellingnet, og da vi IKKE har aftaler med udbyderne, vil der være nogle Internet leverandører, der ”bruger” medlemmernes kabelnet, uden at være med til at betale for vedligehold o.s.v.
  2. Hvis der åbnes for ALLE udbydere, vil der ske det at de andre udbydere vil få adgang til vores kabelnet, og det vil også betyde at deres sælgere vil begynde at kontakte vores medlemmer, med forskellige tilbud på Bredbånd. Mange af vores medlemmer vil ikke kunne gennemskue disse tilbud, og de vil risikere at få et dårligere produkt.
    Derudover så vil disse udbydere IKKE være med til at betale for vedligeholdet i vores kabelnet, og det kan vi naturligvis ikke acceptere.
    Vi har i snart 20 år arbejdet på at indkøbe det bedste produkt til vores medlemmer, og
    det mener vi stadigt at vi tilbyder.

Vi har derfor besluttet at vi for nu, IKKE vil tilbyde eksterne udbydere adgang til vores anlæg, men vi følger udviklingen meget tæt, og hvis muligheden kommer for at vi kan kontrollere hvilke udbydere der er vores net, vil vi genoverveje situationen.

Pin It on Pinterest